Blog personal dedicado al análisis de la política nacional española y la local pitiusa y balear. Este es el blog de un militante de Unión Progreso y Democracia. Español, agnóstico, librepensador, demócrata.

viernes, 29 de mayo de 2009

Respuesta a otra respuesta en respuesta a un post de Xesc Artigues

De vez en cuando me permito estas extravagancias en el título, que quieren que les diga, me hago gracia.

Ahí va el escrito, como siempre, breve en intención, más un post completo cuando lo termino.

Benvolgut Sr. Populars.

Jo mai he estat afiliat a cap partit polític, fins que me vaig fer d'UPyD.

Quan veia, anys enrere, als militants d'altres partits enganxant cartells electorals me n'enreia i me deia a jo mateix "mira aquests caps de fava, treballant per a omplir es bec dels seus dirigents".

L'any passat me vaig vorer a mi mateix enganxant cartells, i no només això: els havia pagat de la meva butxaca.

Aquest experiment (UPyD) val la pena, i que consti que si ha algú que te poca fe en la naturalesa humana som jo. Mi estic ficant massa i tot.

I ara li contestaré amb una altra anècdota. En un dels primers mitins que varem organitzar a Eivissa l'any passat, a la sortida un dels asistents me va dir: "El PP acabará por daros la razón no antes de muchos años"
La meva resposta (sense pensar-mo molt): "eso será si, para entonces, continúa existiendo". I es que estic convençut de que la política vertical que es fa al PP i al PSOE esta condemnada a desapareixer, i aquests partits amb ella.

Jo, i sobre tot, després de la meva afiliació, ja se que a tots els partits hi ha la mateixa bona gent mes un feix de pocavergonyes (I al PP de balears, en ferreret n'es un d'ells). Nosaltres, ni som mes llestos ni mes treballadors que ningú, simplement volem una cosa diferent i nova.

Quan vostè diu "Vos convid a que vos informeu mes be i mireu amb deteniment les propostes i noves aportacions de la gent que en sap (PP)". Jo li pregunt ¿aquests que tant saben, on son? ¿On es el debat polític, las ponències plurals, la aportació d'idees des-de la base?. Molts se n'enván des PP per que estan farts de que els anguniegin i no els escoltin, en coses de sentit comú.

El passat congrés del PP va ser, per a mi, la escenificació del fracàs de la democràcia interna que te que haver-hi a tot partit polític. Vostès varen sacrificar el debat interior, a canvi d'un lideratge encara per demostrar. I axí ens va als Espanyols. Per que la seva incompetència (o impotència) com a oposició la estam patint tots nosaltres també. Amb l'actual govern, i així com estan les coses, tendrien vostès que estar fonyant dialèctica i moralment al PSOE. Es vergonyós, que una sola diputada como es na Rosa Díez, faci mes oposició que tot els diputats PP junts. I aixó no m'ho pot negar.

La mediocritat crònica del PP, deriva de una estructura poc democràtica, que fomenta el "aparatisme" l'aparell del partit. Tenen vostès una responsabilitat molt gran en tot el que està passant, per negligència i deixa de las seves obligacions.

Per acabar, no vull que pensi que aquest escrit no conté el més profund respecte democràtic i ciutadà al PP com a partit i com a col.lectiu de persones, i a vostè en particular, la lleialtat implica sinceritat. Aquesta sinceritat vehement que he posat aquí, es la que trobam a faltar dins del seu partit.

Seguir el hilo del debate en el Blog de Xesc Artigues

No hay comentarios:

Publicar un comentario